2016년 7월 10일 일요일

'The Little Prince' Exhibition, Kyunggido Museum 경기도 기흥 경기도 박물관 어린왕자 특별전
















I saw this museum on a way to Nam June Paik Art Center.
I was curious so we went to there.

Saint-Exupéry and the Little Prince stuff was only the part of the museum.
The exhibition was so small.
They just fill the exhibition with Little Prince character and dolls.

I think it wasn't worth for me to pay the entrance fee.
At that time, it was 'Children's day' so they discount the fee 50%. However it was still expensive for us because of the small exhibition.

My friends still talked about the exhibition because she was angry about the entrance fee.

백남준 아트센터를 가는 도중에 우연히 본 박물관이었다
호기심에 친구랑 한번 가 보자고 그랬다

작가인 생텍쥐페리와 어린왕자 관련 물품들이 전시 되어 있는 것은 극히 일부였다
전시 규모도 너무 작았다
그냥 어린왕자 내용을 캐릭터로 꾸며 놓은게 대부분이었다

과연 내가 지불한 돈 만큼의 전시였나 싶었다
이 날이 어린이 날이라 50% 할인해서 들어갔음에도 돈이 아까울 정도의 소규모 전시였다

친구는 아직도 이 전시 본 것이 돈 아까워서 지금까지 계속 얘기한다 ㅠㅠ





0 개의 댓글:

댓글 쓰기