2015년 3월 23일 월요일

20150321 20150322 Shinhwa 17th Anniversary Consert 'We'











When I went to Shinhwa concert, I chose one day to go to a concert.
This year, I got well-placed-seat ticket so I went a concert both day.

In the opening stage, the square-shaped set came to the stage and Shinhwa member were there.
When I saw this stage, I thought 'Etienne de Crecy' stage but not like that, Shinhwa's stage is just have a square set, and that moves up and down and when Shinhwa member stand in square, the light turned on.
Maybe MTV Killers stage is more like that.
I don't know...Something is similar and something is different.

신화 콘서트 때 보통 이틀 공연중 하루만 날짜를 정해서 가는데
올해 처음으로 티켓팅을 잘 해서 이틀 다 좋은 자리로 갈 수 있었다

오프닝은 네모네모 셋팅이 이동하며 멤버들 등장
쌩뚱맞게도 난 이 무대가 떠올랐는데 이것처럼 고도의기술로 네모가 변하는건 아니고 그냥 네모이고 신화 멤버들 있는 부분만 조명이 변하고 위아래로 이동함
오히려 MTV Killers 무대가 더 비슷할라나...?
아 근데 그건 9개의 사각형이었는데 신화 콘서트에선 신화 멤버 여섯명이 한줄에 다 서야 해서 사각형 구성 완전히 틀림

 


On the first day of the concert, all of Shinhwa member dance 'Mannequin'.
When I saw that stage, I felt touched because it reminds me the last year's 5 Shinhwa member's 'Mannequin'.
I don't like Exid's song 'Up and Down' however now I like it because of Shinhwa.
At the end of the concert, Shinhwa allowed the fan to take a photo however I was not ready to take a picture so I didn't take a picture a lot.

첫째날에는 작년 앤디 없는 마네킹때문에 여섯명이서 마네킹 할때 울컥했다
신화가 전부 위아래를 출 줄은 몰랐다
위아래 이 노래 별로 안좋아하는데
신화 덕분에 이 노래에 감사하게 되었다
공연 끝날때쯤에 사진 촬영이 허가 되서 부랴부랴 폰카를 꺼냈으나 폰카 잠금 풀고 찍으려 하니 신화는 벌써 들어가려 하고 있었다 ㅠㅠ






The first song was 'T.O.P' with a choreography.
And next song was 'Mannequin'. In the last year, I really hoped all of Shinhwa member show 'Mannequin' stage and it comes true.
티오피를 안무버전으로 함 우오오
마네킹을 여섯명이서 하면 쩔겠다 생각했는데 첨부터 그거 불러서 진짜 울뻔 함
앤디 으앙 ㅠㅠ

Recently, some people said Shinhwa's setlist contains many slow song so sometimes it causes boring atmosphere.
However, they sings the medium tempo song like 'I'm in love','Give it to me', and 'Venus - Rock ver.'. I didn't feel boring and it was so fun.
신화 콘서트 최근에 많이 보면서 발라드의 다량 포함이 지겹다는 느낌이 있기도 했지만 오늘은 암인럽이나 기빗투미나 비너스를 락버전으로 하는등의 셋리스트 구성으로 인해 하나도 지겹지 않고 재밌다는 기분이었음

I can't forget Shinhwa's 'Up and down'. Especially Minwoo and Hyesung's stage was...Maybe it will be 'parental advisory'...It makes fan crazy...
신화 위아래 잊을수가 없음
특히 교우 위아래 때문에 미칠거 같음 ㅠㅠ

Eric looks vacant and tired however when the time passed by, he looks more energitic than before.
In the first song, Junjin waves hand in front of Eric's face but Eric didn't move so Junjin smile and I laughed.
에릭은 첫 부분은 좀 멍해 보였는데 시간이 지나면 지날수록 활기를 띈다는 느낌
첨에 넘 멍해서 전진이 손으로 안녕 했는데도 계속 멍해서 전진 막 웃고 나도 웃고 ㅋㅋㅋ

The song 'Memory' record video was so fun.
They changed the part of rap and song and they even chenged the lyric.
Andy had a power. In that video, Andy was chief producer.
메모리 녹음 영상 재구성 보고 빵 터짐 ㅠㅠ
USB 메모리 후렴 수염 고래
실세 옵빠 ㅜㅜ

Minwoo always check every stage and the flow of the stage.
When some member went the wrong way of the stage, he call the member and lead the right way.
무대 동선을 이민우는 항상 체크하고 있다
중간에 무대 동선때문에 혜성아 이리와 그러고 에릭 데려가고...

Eric steal some fan's fanlight and shake it. Does Eric know it was sold out?
아 그리고 에릭 어디선가 야광봉 뺏어서 흔들고 있었음 오빠 그거 품절이라 못사요 이제 ㅜㅜ

They changed 'Sniper' 's every part.
Hyesung did Junjin's part and dance.
Every member's part was so great.
Dongwan did Eric's part.
표적 파트 바꾸는거 최고
신혜성 도마뱀을 결국 보다니 으악 ㅜㅜ
와 진짜 하나하나 다 쩔어서 미치는줄 알았네 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
김동완 에릭 파트 진짜 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

When Shinhwa perfomed 'Brand new', every member danced with woman naturally, Hyesung looks very thick. He grab a hand and he try to not to touch woman's waist.
아 글구 브랜드뉴 할때 뜬금없이 빵 터진건데
여자 댄서들이랑 춤추는 부분에서 다른 멤버들은 다들 여자댄서분 허리를 잘 잡고 자연스럽게 추는데
신혜성은 손을 주먹을 쥐고 팔로 허리를 감싸서 뭔가...안만지려고 하는 거 같았음 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ


On the second day, my seat was in front of the middle stage.
I think Shinhwa read lots of fan's concert report so they knew standing zone's situation.
They sing a song in front of the standing zone and they did 'Sniper' changing the part performance in front of the standing zone.
I felt little sorry about that however I understand because I know the standing zone is very hard to stand it.
At the end of the concert, Minwoo and Hyesung check fans in the standing zone and ask their status.
He said, 'Are you OK? I think you are more hard than us. Thank you for coming the concert.' 'I am sorry for the 2nd and 3rd seat of fans because we didn't go there many times.'
Hyesung and Minwoo performed 'Up and Down' more erotic than the first day. They did like that both days.
When they sing 'Acquaintance', Dongwan said some bad word when Hyesung sing 'It's OK if you curse to me' and Hyesung laughed.
When they sing 'Alright', Dongwan's chair fall down to the stage.
Minwoo cried a little. I think he was so hard because he managed whole of the process of Shinhwa's 12th album. I felt little sad.
Dongwan leaves the best sentence.
'Shinhwa can't guarantee your life, but we will never fall you down'
둘째날에는 중간 무대 바로 옆 자리였으나
어제 공연 모니터링을 신화가 꼼꼼히 다 했었는지
스탠딩 사람들이 정말 너무 힘들었다는걸 충분히 알고 있는듯 했다
Give it to me였나 I'm in love였나 아예 스탠딩 앞에서 섹시한 포즈 잡고 공연 하고
표적 파트 바꿔 부르기도 원래 중간 무대였는데 스탠딩 앞에서 했다
난 중간쪽 자리라 살짝 아쉽기도 했지만 스탠딩이 얼마나 힘든지 아니 충분히 이해가 갔다
끝날때도 이민우와 신혜성은 스탠딩을 계속 챙기고 '우리보다 더 힘들었죠? 고생 많았어요' 이런 따뜻한 멘트까지 해 줬다...
2,3층도 많이 못가서 미안하다 그러고...
위아래 이민우+신혜성은 아예 19금으로 할려고 작정한듯 했다 이틀 내내 ㅋㅋㅋ
아는남자 부를때 '욕해도 괜찮아' 이후 김동완이 바로 욕한거도 웃겼고 ㅋㅋㅋ
Alright 부를때 김동완 의자 넘어져서 급 세움;;;
이날 이민우가 멘트 하면서 우는데...이번 앨범 만들고 개인적으로도 힘든 일도 있다고 해서 여러가지로 맘고생이 많았던거 같았다 ㅜㅜ
나도 눈물이 ㅠㅠ
김동완의 명언
'신화는 여러분의 인생을 책임지지는 않지만 무너지지 않게 해 줍니다'



























I know the staff allowed to take a photo at the end of the concert on the first day, I prepared the camera so I took some photos.
어제 끝날때쯤에 사진 촬영 허가 된다는걸 알았기 때문에
이번에는 끝날때 맞춰 잠금 풀어놓고 어느정도 찍었다 ㅎㅎㅎ





0 개의 댓글:

댓글 쓰기