2012년 8월 7일 화요일

20120805 Blur Concert in Wolverhampton Civic Hall, UK












It was Blur's 2nd city in UK tour in 2012.
I just heard the city's name because of Korea soccer player Seol Kihyun.
He was in the Wolverhampton Wanderers FC.
I didn't imagine I visit this city.
When I arrived the arena, some people waited for the concert and I gave up to catch a fence and looked around the city.
영국투어의 두번째 도시 울버햄튼...
여긴 설기현 선수가 잠깐 뛰었던 팀 때문에 도시 이름만 들어본 정도였다
내가 이 도시를 방문 할 줄은...
도착했을때 팬들이 기다리고 있었는데 사실 펜스는 걍 포기하고 도시나 좀 돌아봐야지 생각했다





When I walked around...
There were no people on a way...!
Even it is the small city, it was on the weekend!
Where is the people? Does they just go to the soccer stadium or the concert hall?
It looks like zombie city.
I was little scared.
It is really different from Korea city.
근데 막상 돌아다녀 보니...
길에 사람이 없다...!
아무리 작은 도시라지만 일요일...휴일인데...
도대체 사람들은 다 어디 있는거지? 다 축구장이나 공연장만 가고 딴데는 안가는건가...
좀비도시도 아니고 ㅠㅠ
살짝 무서웠다...

When I passed by here, the building is beautiful so I took a photo.
지나가다 예뻐서 찍은 성당 건물...


Wolverhampton Civic Hall's scale is similar to Korea's Olympic Hall.
울버햄튼 시빅 홀은 올림픽홀 정도 규모였다

When the start time closed, I went to the concert hall. I think the foreign people doesn't mind about catching the fence.
They were not angry about the entrance order. Whole doors were opened at the same time and the waiting order was of no use.
I was so lucky and I caught the fence.
There were a spare space, some people make a space for some Japanese girl.
I saw that European people in the Hyde park concert.
공연 입장 시간 다 되서 갔는데 여긴 다들 펜스에 별로 신경을 안쓰나 보다
누가 먼저 왔는지 그런거 예민하게 생각도 안하고 입구가 한꺼번에 열려서 사람들이 줄 상관 없이 한꺼번에 들어가졌다
그래서 운 좋게도 펜스를 잡았다
자리가 여유 있으니 나중에 온 일본분한테 자리도 양보하더라
자리 양보한 유럽에서 온 외국 분들은 하이드파크 공연에서도 지나가다 봄 ㅎㅎㅎ;;;

I talked with that Japanese girl.
She got UK visa and lived and worked in London.
She is really crazy about Blur.
Before Blur's tour, Damon attended some Opera festival for reading a book or a poem in a small country.
That festival was held in a very small country so there were no public transformation to get there.
She drove her own car to see Damon.
Maybe there were Dave or Graham. I can't remember exactly.
She booked the hotel because of this Wolverhampton concert.
If I don't mind, she allowed to stay together.
It was so thankful, however I already booked the bus ticket to London.
I was sorry about that, after the concert, I said good-bye to her and I went to the bus station.
이날은 그 일본 팬 분과 여러 얘기를 나눴다
이 분은 워킹으로 영국에서 살면서 비자를 받아 영국에서 일한다고 했는데
정말 골수 팬이었다
투어 전 데이먼이 진짜 깡촌 산골에서 하는 오페라 페스티벌에 책을 읽었나 시 낭독을 했나...
거기가는 차편이 없어서 차를 몰고 보러 갔다고 한다
거기 데이브였나 그레엄 왔었다고 했었나...확실히 기억이 안남
그리고 데이먼과 리암이 어느 동네에 사니 뭐 그런거까지 귀뜸해줌 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
근데 동네 알아도 집도 모르고..가서 뭐 하겠어 ㅡㅡ ㅋ
그 분은 이 울버햄튼 공연때문에 호텔을 이박 다 잡았다고 했다
나한테 괜찮다면 묵어도 상관 없다고까지 했는데
이날 역시 런던 가는 티켓을 다 예약해 놨고 다음날 수업이 있는지라 ㅠㅠ
아쉬움을 뒤로하고 공연 후 이 분과 작별인사 하고 버스를 타러 갈 수 밖에 없었다

When the concert began, Damon throw the water to my area and I was struck by the water.
I didn't know my face looks serious.
(My hair is curly so I am sensitive about the water. T_T)
The Japanese fan worried about me.
I am not sure Damon saw me.
Anyway, after that, Damon never come to my area. hahahahahaha.................
공연 시작 후 데이먼이 물을 막 뿌렸는데 내쪽에 아주 지대로 몇번 뿌려서
나도 모르게 정색을 했나 보다
(머리가 너무 심한 곱슬이라 물 맞으면 나도 모르게 예민해짐 ㅠㅠ)
일본 분이 괜찮냐고 계속 걱정해 줬다
근데 데이먼이 그걸 본건지 그 후 다시는 내쪽으로 안왔다 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ


The Opening Band was The Bots.
이날 오프닝도 The Bots 였음 ㅎㅎㅎ















































After the concert, it is the way of get to the bus station.
There were no people and I was scared.
공연 끝나고 버스 타러 가는 길...
아무도 없고 좀 무서웠다 ㅠㅠ

In UK, there were bus transfer station.
I transferred the bus in the Birmingham. I am not sure where it was...
I took a bus all night and I went to English school early morning.
영국은 버스도 환승이 있더라
중간에 버밍엄이었나 어디였나 암튼 거기서 환승하면서 찍은 사진
이렇게 밤새 버스를 타고 아침에 런던 도착해서 바로 어학원으로 등교 ㅠㅠ



password : blurwolv12





0 개의 댓글:

댓글 쓰기